11. marraskuuta 2014

Jouluhössötystä

En muista oonko täällä blogin puolella vielä puhunutkaan siitä, kuinka joulufriikki oon.
Tää mun jouluhössötys alkaa aina viimestään lokakuun lopussa ja marraskuun puolessavälissä annan itelleni luvan alkaa valmisteleen joulua. Niin on käynyt joka vuosi, niinkun nytkin. 
Kaikki tää jouluintoilu on täysin kotoo opittua, etenkin meidän äidin puolelta. 

Tänä vuonna joku huutaa koko aika mun päänsisällä, että kaiken pitää olla valmista hyvissä ajoin, koska koskaan ei voi tietää kun lähtö synnyttään tulee. Onneks äitiyslomalaisella on hyvin aikaa! Viime joulu oli ihana, mutta erilainen kun aina ennen. Mulla ei ollut lähellä yhtäkään omaa sukulaista, kun kaikki muut oli tampereella ja me oltiin vasta muutettu joensuuhun. Joulua vietettiin siis P:n vanhempien ja siskon kanssa, niin ja olihan toki Lumi meidän kanssa <3 Sen ensimmäinen joulu :) Oli meillä mukavaa, mutta ei se tuntunu samalle, kun muina vuosina. Meidän suku kun on tottunut viettään joulua yhdessä perinteitä kunnioittaen ja P:n suku puolestaan ei oo mitään yltiöpäisiä joulunviettäjiä. Niillä se on melkeistään päivä muiden joukossa. 

Tänä vuonna mun äiti ja pikkusisko Riina tulee meille viettään joulua, sekä mun ihanat pikku kummilapset Pyry ja Peppi mun isosiskon perheen kanssa. Ihanaa kun on ihmisiä ympärillä! <3 ( toivottavasti jouluna ei synnytetä, tai teen sen sitten kotona :D ) 

Jokatapauksessa.. Mun rakas äitini oli meillä kyläilemässä muutaman yön ajan ja alotettiin yhdessä joulun suunnittelu. Joulun kauppalista alkaa oleen valmis, kyntteliköt on laitettu iltoja valaseen ja jouluverhot vaihdettu. Pellavan ja punasen eri sävyjä alkaa löytyyn tavallisen valkosen seasta enemmän ja vähemmän. Joululaulut soi..Vietiin me jo ulkosaunan pöydälle pikkunen tekokuusikin koristaan pukuhuonetta.                  ( Pihasaunaa meillä lämmitetään hyvin harvoin, joten annoin äitille luvan laittaa sinne kuusen ) Kaikki muut joulukoristeet maltoin vielä pitää laatikoissaan, että saa pitää itellä pientä odottamisen "jännitystä" yllä :D  

Tällasta joulua täällä nyt on laitettu esille; 

Mummu osti Lumille joulukalenterin :) 

 Viime vuoden ihana löydös ruokailuryhmän päälle

Juuttinaru kuuluu mun jouluun ja sillä koristelenkin arkisia tavaroita joulusempaan tunnelmaan





Lahjatkin alkaa olla hyvällä mallilla hankittuna, muutamaa lukuunottamatta. Tänä vuonna en aijo lyllertää ison mahan kanssa jouluruuhkissa kaupoissa, vaan aijon ne hetket nauttia kotona Lumin kanssa  nyt kun sekin alkaa jo enemmän joulusta ymmärtään <3 Näin äitiyslomalaisena ajattelin opetella tekeen karjalanpiirakoita meidän leivinuunissa. Saa nähdä mitä siitä tulee! Ehkä niiden onnistumisesta/ epäonnistumisesta tulee postausta jahka rupeen harjotteleen.

Hieman muistelua Lumin ensimmäisestä joulusta;


Onko täällä muita, jotka rakastaa joulua niin, että se näkyy jo marraskuussa? :)

- Crista -

2 kommenttia:

  1. Meillä taitaa olla hyvinkin samanlainen sisustustyyli!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oon huomannu saman sun blogia lukiessa :D vanha maalaisromanttinen :)

      Poista

Kiitos, kun piristit päivääni kommentoimalla! :)